Sivut

10 elokuuta 2017

ASIOITA MINUSTA



''Helposti innostuva, luova, vapautta vaativa sielu joka keksii aina syyn hymyillä''


Mä olen ihan hulluna psykologiaan ja persoonallisuustesteihin. Olen tehnyt niin paljon persoonallisuustestejä ja lukenut samankaltaisia kuvaelmia itsestäni, että voisin sanoa tietäväni minkälainen olen ja olen myös sinut niiden huonojen puolien kanssa. Luulen että kun tiedostaa myös ne huonot puolet, on helpompi hyväksyä myös ne. Päätin kertoa teille asioita minusta, ennen kuin lähden tekemään postauksia mistään muusta. Samalla saatte minusta uusia asioita selville, sillä kaikki ei välity esimerkiksi sosiaalisen median kautta ♥


Minulla on maailman pisin kärsivällisyys. On todella harvinaista jos korotan ääntäni, tiuskin tai en väitellessä/riidellessä mieti tarkkaan mitä suustani päästän. Suutun ylipäänsä todella harvoin mistään. Pystyn myös keskittymään täysin tekemääni asiaan tai ihmiseen vaikka ympärillä olisi paljon häiriötekijöitä.


Olen tunneherkkä ihminen. Tunneherkkyys tai herkkyys yhdistetään usein ujouteen, hiljaisuuteen ja siihen ettei uskalla puolustaa itseään, mutta sitä se ei kuitenkaan tarkoita. Tunneherkät ihmiset tuntevat kaiken vahvasti. Iloitsen suuresti todella pienistä asioista ja itken lastenleffojen aikana keskimäärin neljä kertaa. Stressaan harvoin, mutta jos stressaan näen painajaisia joista herään hiestä märkänä.


Olen enemmän luova ja huoleton kuin käytännöllinen ja järjestelmällinen. Jos minulla olisi aikataulu päivälle, ahdistuisin enemmän sen noudattamisesta kuin siitä, että myöhästyn jokaisesta tapahtumasta (hullua..)


Rakastan piirtämistä ja do it yourself -puuhailuja. En nykyään enään tee näitä usein, mutta aiemmin saatoin käyttää useita tunteja kerralla kun inspiraatio iski. Viimeisimmäksi tein itse valkoisen höyhen kattolampun johon liimasin kuumaliimalla reilu 600 sulkaa yksi kerrallaan.


Saan satunnaisia energia purkauksia joiden avulla teen hirveällä vauhdilla tekemättömiä asioita. Vaihtoehtoisesti voin vältellä pitkiäkin aikoja asioiden tekemistä hyvillä mielin. Innostun kaiken aloittamisesta, mutta asioiden loppuun saaminen ei kiinosta. Minulla on paljon ideoita ja asioita joita aloitan hullun innolla, mutta usein ideat jäävät pelkiksi ideoiksi tai keskeneräisiksi projekteiksi. Keskeneräisyys ei kuitenkaan stressaa tai häiritse.


Teen aina kesäksi mahdottoman to do -listan, jonka kohtia välttelen onnistuneesti koko kesän.
Nautin enemmän siitä, että kaikki vaihtoehdot ovat vapaana. Kun näemme ystävieni kanssa, emmekä keksi tekemistä, teemme mielummin jotain satunnaista kuin jotain mikä on ollut kummallakin to do listalla.


Olen pienestä asti ollut luonnostaan optimisti. Mun mieli keksii aina automaattisesti monta ratkaisua vastaan tuleviin ongelmiin. Vastoinkäymisiä kohdatessa yleensä vain päädyn nauramaan tai kohottamaan olkapäitä mikä ärsyttää todella monia. En voi sietää ihmisiä ketkä menevät täysin toimintakyvyttömiksi jos alkuperäistä suunnitelmaa joudutaan muuttamaan.


Tähän loppuun juttu minkä kerroin temppiksessäkin ensimmäisillä treffeillä;

''Sanotaan että on noussut väärällä jalalla jos on huono päivä. Oon vasen kätinen, joten en ollut varma kumpi jalka on se väärä, joten pienenä tiputtauduin sängystä etten vahingossakaan nousisi sillä väärällä jalalla''

4 kommenttia:

  1. Moi!
    Siistiä että aloit kirjottaa blogia ja hyvin kirjotettu postaus! Jään mielenkiinnolla seuraamaan :)

    VastaaPoista
  2. Mulla on toi sama juttu kesäsin. On muka niin hirveesti puuhaa mut silti jotenkin saan unohdettua kaiken ihan totaalisesti. Mukamas :D

    ~ Jasmin N
    littlethingswithjassy.com

    VastaaPoista